Yönetim Kurulu Karar Defterinin Elektronik Ortamda Tutulması Zorunluluğu Kaldırıldı
Tarih: 23.09.2025
Sayı: 2025:189
Bilindiği üzere; 14 Şubat 2025 tarihli ve 32813 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğde 1 Temmuz 2025 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere;
- Ocak 2026 tarihinden itibaren kuruluşu ticaret siciline tescil edilen kollektif, komandit, anonim, sermayesi paylara bölünmüş komandit ve limited şirketler ile kooperatifler,
- 15/11/2012 tarihli ve 28468 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Anonim ve Limited Şirketlerin Sermayelerini Yeni Asgari Tutarlara Yükseltmelerine ve Kuruluşu ve Esas Sözleşme Değişikliği İzne Tabi Anonim Şirketlerin Belirlenmesine İlişkin Tebliğin 5 inci maddesinin birinci fıkrasında sayılan anonim şirketler ile
- Zorunlu tutulmayan ancak ihtiyari olarak defterlerini elektronik ortamda tutmak isteyen şirketler için
Yönetim kurulu karar defterlerini, müdürler kurulu karar defterini, pay defteri ve genel kurul toplantı ve müzakere defterlerini elektronik ortamda tutma zorunluluğu getirilmişti.
Ancak;20/9/2025 tarihli ve 33023 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ” ile bu konuda yeni düzenlemeler yapılmış olup detayı aşağıdaki gibidir:
- Yönetim kurulu karar defteri ile müdürler kurulu karar defterinin elektronik ortamda tutma zorunluluğu kaldırılmıştır. Ancak anılan şirketlerin pay defteri ile genel kurul toplantı ve müzakere defterlerini elektronik ortamda tutma zorunluluğu devam etmektedir.
- Elektronik ortamda defter tutma yükümlülüğü kapsamına giren şirketlerin, fiziki defterlerin kapanış onayını yaptırmaları için öngörülen süre 2 aydan 6 aya çıkarılmıştır.
- Tebliğe eklenen Geçici 2. maddeye göre, bu maddenin yürürlük tarihinden önce yönetim kurulu karar defteri ile müdürler kurulu karar defterini elektronik ortamda tutmaya başlayan şirketler, 1/1/2026 tarihine kadar Bakanlığa başvurmaları halinde elektronik ortamda tuttukları bu defteri kapatarak fiziki ortamda yeniden tutabileceklerdir. Fiziki defterin açılış onayı, Bakanlık tarafından verilen belge üzerine noter tarafından yapılacaktır.
İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ’e ;
https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2025/09/20250920-4.htm linkinden ulaşılabilir.